"I ty możesz zostać maratończykiem"

Tegoroczna edycja półmaratonu była wyjątkowa pod każdym względem. Wrocławski bieg przez 7 mostów ukończyło blisko 5 tys. osób. W stolicy Dolnego Śląska padły znakomite wyniki sportowe - jedne z najlepszych w kraju w tym roku. Biegaczy zachwyciła malownicza trasa, ale i też wspaniała atmosfera sportowego święta oraz niezwykła oprawa zawodów. Dużą atrakcją imprezy była relacja na żywo w Internecie. Uwagę publiczności przykuwało też oświetlenie mety oraz sceny. Kolejne święto biegaczy już 14 września br. Gorąco zapraszamy.

Coraz większa ilość ludzi zaczyna dbać o swoje zdrowie i bardzo dobrze.

Od tego bowiem nie tylko zależy nasza kondycja fizyczna, ale i psychiczne nastawienie do życia. Nie bez powodu mówi się przecież, że w zdrowym ciele żyje zdrowy duch. Im bardziej jesteśmy wysportowani i w lepszej formie (oczywiście w granicach rozsądku), tym lepiej czujemy się przecież także wewnętrznie, nabieramy ochoty do życia, siły na codzienne aktywności, jesteśmy weseli, pełni energii i rozpromienieni.

Dlatego też, coraz częściej zaczynamy uczęszczać na siłownię (www.spartan.wroc.pl). Jest to bardzo dobry pomysł, bo wbrew temu co się czasem sądzi, siłownia jest miejscem dla każdego, a nie tylko dla wielkich i umięśnionych kulturystów. Można na niej wykonywać rozmaite ćwiczenia, o różnym stopniu trudności i przeznaczone dla różnego stopnia zaawansowania ćwiczącego. Regulowane są także obciążenia, od naprawdę lekkich do monstrualnie potężnych - wszystko zależy od konkretnego człowieka. Wyposażenie siłowni jest bowiem bardzo zróżnicowane. Znajdują się tu zarówno maszyny mechaniczne, czyli tak zwane atlasy, wolne ciężary, czyli różnego typu sztangi i hantle, ale także rozmaite urządzenia fitness, czy nawet sprzęt bokserski.

Mając zamiar przystąpić jednak do codziennych ćwiczeń trzeba oczywiście pamiętać o tym, żeby porządnie się rozgrzać. Jest to bardzo ważne, bo pozwoli to nie tylko wejść bezboleśnie organizmowi w tryb wysiłku, ale uchroni go także przed mnóstwem pechowych kontuzji, skręceń, naderwań i tak dalej. Ale jak się przygotować do ćwiczeń, by zrobić to właściwie? Rozgrzać trzeba każdą partię ciała, a przede wszystkim rozruszać stawy. Do tego można wykonać krótkie ćwiczenia aerobowe, lecz te dłuższe powinno się zostawić na potem.

Fotorelacja

hobby

rozrywka

czas wolny

sport